Ласкаво прошу в мій щоденник на форумі! Мої уподобання схиляються до етнографії, традиційного вбрання, технік вишиття, історії вишивки. Спробувала привнести елементи народної вишивки в речі повсякденного вжитку. З величезним задоволенням все ще створюю закладинки в улюблену книжку, одяг та аксесуари з народними швами і орнаментами. Люблю споглядати і працювати з музейним колекціями.
Знаю, що мій досвід і напрацювання зокрема на цьому форумі стали в нагоді багатьом людям. Сподіваюсь, завдяки цій темі, коло однодумців розшириться. Приємних вражень!
Викладу кілька фото з хати моєї бабусі з с. Крюківщина по-під Києвом
бачулише 1 фото, так і є? Ух ти Не очікувала побачити тебе з оголеним плечем (чомусь не сприймалась ти так)))). С.Крюківщина - я проїжджаю однойменну станцію дорогою до Фастова Дуже гарні хризантеми! Звісно, про пані на фото навіть мова не йде. Хризантемам - не порівнятись з тобою:) Грано виглядаєш! Чарівниця - Берегиня форуму - 2012 моя майстерня на форумі Приватна скринька на форумі заповнена. Пишіть тільки на elisa@ukr.net
Tana, таких красунь в твоей темке встретила: большую - с косой и маленькую - с большущими глазенками (нехай росте!) Рушник твой - чудо! Мне очень нравится глубокий смысл его узора и насыщенность. Мечтаю тоже его отшить -)) Бискорнюшка "африканистая" такая умильная! Идея "С одного мотка ниток" - цикавенька. Покоївки ображаються, а маленькі феї, які себе поважають, можуть творити дива тільки в доброзичливих лісах і замках. Шукайте їх там.
Tana, класні рушники! Гладь? У мене теж бабуся вишивала гладдю і рушники, і наволочки... Хрестиком дуже мало. Колись і собі доберусь до бабусиної скрині і покажу рушнички ))) Моя майстерня
Тренуюсь в ЖЖ-правописі завдяки http://htmlka.com/, а завдяки кнопкам на чорному тлі в наших повідомленнях зробила собі кнопочку для переходу з форума в ЖЖ. Сама картинка розміром 88х31 пікс., можливо, хтось, як я, досі не знає і шукає цю інформацію. Це один варіант 151х41 пікс Нам потрібно: 1) обрізати малюнок до вказаного розміру; 2)завантажити його на будь-який фоторесурс; 3)через кнопку вставки посилань вставляємо спочатку адресу сайту http, куди веде кнопка, потім адресу фото кнопки, вставленої як малюнок img. Все. Не смійтесь, знавці справи, точно знаю, що не всі собі цю Америку відкрили. Можливо, мій досвід стане комусь в нагоді.
Це мій логотип, хочу з Нового року оновити свою вишивальну діяльність і підписувати свої роботи приблизно ось так
Дівчата, не даю Вам скучати в моїй темі і хвалюся публікацією в музейному виданні "Старожитності Вишгородщини"
Про Вишгородський історико-культурний заповідник буду розказувати надалі, бо це моя рідна Київщина.
Хочу продемонструвати один музейний експонат, сорочку, яка знаходиться в експозиції Гончарного центру Вишгородського історико-культурного заповідника. Сорочка перешита: стан з новішої тканини, і пілочка вишита косим хрестиком, а рукава пришиті з більш давньої сорочки. Вишивка – найхарактерніша для Київщини: червоно-чорна дубова лиштва і коса гладь зірочками. І напис на рукавах: «Варвара Емельяновна Бонда, крестьянка села Выжгород». Ось таку згадку про себе залишила вишивальниця Київщини кінця ХІХ ст… Фото важкі і збільшуються
Дівчата, не даю Вам скучати в моїй темі і хвалюся публікацією в музейному виданні "Старожитності Вишгородщини"
ух ти, яка приємність! Не давай так нікому скучати! Вітаю з публікацією, Таня, ти вже просто неймовірно публічною людиною стаєш!
Сорочка цікава така.. але от мені цікаво завжди було: чи це традиційно для вишивальщиць - лишати ТАКІ ДОВГІ слова , особливо авторські підписи, на подібних речах? Я раніше бачила лише пару літер чи одну літеру в узорі рукавів заховау. А тут - по повній програмі. Копірайти вже в 19 ст порушувались?...
Такий довгий напис на сорочці дійсно зустрічаю вперше. Більше "підписів" помічала на рушниках, ініціали на сорочках (зокрема на гуцульських шитих низинкою), ініціали на брокарівських хрестикових узорах-переробках. Разом з дубовою лиштвою -- вперше.
Перетягую з різних гілок дещо своє, домашнє, весільне, сорочкове
Додаю фото моєї родини. Київська обл., Києво-Святошинський р-н. Так моя мама і її сестри ходили просити на весілля наприкінці 80-х -- початку 90-х рр ХХ ст. Зовсім трішки прокоментую моменти, які можуть викликати питання. Весілля соєї мами. Весь одяг домашній)). Зверніть увагу на підігнуту стрічку й вінок, білий фартух, довжину сорочок і обробку подолу. Нажаль, більшість цього святкового вбрання втрачено. Але це типовий одяг Київщини, звідки родом мої батьки. Фото 1979 р. Це тітка рідна. Фартух і керсетку брали в клубі -- це вже покупний концертний варіант, все інше -- знову домашнє. Дуже добре видно стрічку у дружки, зібрану в складки. Це святкова стрічка, не буденна. Троюрідні сестри мами. Вони мали вишиті дві однакові сорочки й замовили безрукавки, такі цупкі, вишиті тамбурним швом червоним кольором. Вінок, стрічки, прикраси типові для Київщини, і на всіх фото схожі між собою. А так одягнута представниця Закону, яка розписувала молодих. Вишивка -- теж традиціні для Київщини зірочки. Мамине й батькове весілля. Дуже дороге для мене фото з сімейного архіву. Весілля моїх бабусі та діда по материнській лінії. Київщина, Києво-Святошинський район, с. Юрівка. 18.ХІ.1958р. Вперше викладено тут Моя Країні мрій. 207рік
Збираю матеріали по Київщині, тому чернетку роблю в своїй темі Чоловічий верхній одяг. Центральна Київщина
ПЕРШИЙ КОМПЛЕКС: тунікоподібна сорочка з широкою нагрудною вишивкою; об'ємні штани з вибійчаного полотна; вовняний пояс; свита з коричневого валяного сукна; смушева шапка; чоботи. ДРУГИ Й КОМПЛЕКС: сорочка; смугасті штани з вибійчаної вовняної тканини; жупан; купований пояс; свита з білого валяного сукна; смушева шапка; чоботи. Усі компонента комплексів, крім зеленого пояса, виготовлені з матеріалів домашнього виробництва. Для пошиття чоловічих штанів, як і саморобних жіночих спідниць, в Центральній та Південній Київщині використовували полотняну або вовняну домотканину, прикрашену ручною вибійкою. Вибійка — це стародавній спосіб нанесення узору олійною фарбою, при якому малюнок вирізався на дошках і з допомогою фарби відбивався на тканині. Орнамент вибійки геометричний або рослинний. Вибійчані саморобні тканини були особливо поширені серед біднішого селянства. Основним верхнім одягом в осінньо-весняну пору були СВИТИ. Шилися вони широкими і довгими, з підрізами по боках, у які вставлялися та призбирувалися додаткові пілки (свита «з прохідкою»). Іноді свити розширялися за рахунок двох бокових клинів. Крім свит, на території Київщини побутували СІРЯКИ. Вони мали капюшон (кобка, або відлога) з отворами для очей, який захищав голову та обличчя від дощу і вітру. Часто така відлога правила в дорозі за мішок, у який клали хліб. Взимку під сіряком носили білий овчинний КОЖУХ, що міг захистити від найлютіших морозів. Свити і кожухи застібок не мали і підперізувалися тканим або плетеним поясом червоного кольору, іноді — зеленого, синього, жовтого. До пояса прикріплювалися футляри для ножа, кременя тощо. Чоловіки Київського та Васильківського повітів носили високі шапки циліндричної форми з чорного та сірого овечого хутра, в той час як у Чорнобильському, Поліському та Іванківському повітах побутували шапки з сірого або темного сукна, оздоблені синім або червоним шнуром. Волосся підстригали коротко, носили вуса, а літні чоловіки — й бороди. Па території Центральної Київщини майже всі носили чоботи і тільки під час польових робіт взували шкіряні постоли, стягнуті із шматка шкіри та прив'язані до ноги конопляними мотузками або ремінцями. Дивитись більше тут
Tana, красиві сорочки!Мені сподобалась з написами на рукавах Бажаю здійснення всіх мрій в новому році. Веселих свят і багато колядників Творча майстерня
Будь ласка, утримайтесь від розміщення схем і зображень наступних виробників: Lanarte, Michael Powell, Margaret Sherry, Faby Reilly Designs, Solaria Gallery, Janlynn Corporation, Stoney Creek, HAED.